tirsdag 28. februar 2017

Bryllup i blått og hvit.

Jeg har laget nok en eksplosjonsboks, denne gangen til et brudepar. Og selv om rød og rosa er "romantiske" farger, har jeg falt veldig for blått og hvitt altså! Bare se her:

En sniktitt inni kaka, før jeg tar fatt på beskrivelse og bilder for alvor. Og husk at vi har en fantastisk tutorial-fane her i bloggen vår! Der finner du blant annet trinn for trinn veiledning til hvordan du kan lage din egen eksplosjonsboks.

Vi får begynne på begynnelsen: Utsiden av boksen ser slik ut. Både boks og lokk er bygget opp med Papirdesigns flotte kartong. Den er akkurat passe tykk, akkurat passe myk og fargen matcher såklart perfekt til mønsterarket fra samme produsent. Kartongen brukt her heter Monokromatisk Blå 2, og mønsterarket heter "Endelig gift" og kommer fra Hell og Lykke serien.

Oppå boksen har jeg lekt med Kort og Godt: Trykket bryllupstekst fra platen som heter M-309, og rammen er stanset ut med en dekorramme-dies som matcher disse stemplene perfekt. Jeg har også stanset ut noen blader i kartong, med dies fra dette settet: Sizzix Thinlits Die Set 14 RK - Frames & Embellishments. Blomstene er fra Kort og Godt de også.

Inni boksen har jeg pyntet med mønstserark og gode ord. Kaken er brettet av kartong og pyntet opp med samme mønsterark og blomster som på utsiden. På 3/4 flater har jeg stanset ut former og trykket ord og sitater fra samme stempelplate som på utsiden, i bryllups tema. Den 4 flaten har jeg beholdt blank, for å kunne skrive en liten hilsen fra avsender til brudeparet.



Takk for at dere titter innom. Dette innlegget kan også ses hos Scrappelyst :)

Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar